02 maj 2005

Planer

Någon planerar en cykelexpedition utefter Flasabäcken. Det låter ju helt vansinnigt, men jag hörde faktiskt två unga män i pretentiösa byxor prata om det i skogen härom dagen. De stod uppe på bron och spanade i fjärran, och trodde väl att de var helt ensamma. När de två männen - varav en hade solglasögon - gav sig av, märkte jag att de hade lämnat kolapapper efter sig. Dixikola. Det kändes som att jag var utsatt för ett dåligt skämt, eller befann mig mitt i en av Lasse Åbergs tradiga nostalgitrippar där han berättar om hur det var att köpa godis på 50-talet. Nåja, det var ju inte så jättelänge sedan de slutade med Dixikola, men skumt var det i alla fall. Och cykla efter Flasabäcken? När jag kom tillbaks senare på dagen var kolapappret borta. De hade byggt om bron också, och det var vår.

Inga kommentarer: